L'OPE enceta una campanya per afavorir la continuïtat dels negocis a través d'eines i assesoraments
En els darrers anys, a Manlleu, com també ha passat a la resta de Catalunya, el teixit comercial s’ha anat debilitant progressivament, degut a factors com la caiguda de les vendes arran de l’aparició de nous formats comercials, el canvi en els hàbits de compra i la manca de relleu generacional dels negocis.
Segons dades d’àmbit català, es calcula que el 70% dels empresaris del sector comercial no ha planificat el relleu del seu negoci ni té previst fer-ho. La manca de relleu generacional posa en risc la continuïtat dels negocis i contribueix a la desertització comercial.
Davant d’aquest escenari, des del Servei d'Empresa de l'OPE s’enceta una nova campanya per actuar de manera proactiva i amb visió a mitjà i llarg termini, per estudiar el relleu generacional als comerços i donar continuïtat als negocis amb les eines i assessoraments que s’ofereixen.
Gràcies a la col·laboració publicoprivada amb Hidra, agència de dinamització comercial del MAB Manlleu, es posa en marxa una fase de recollida d'informació sobre aquest tema. En aquesta primera fase, que va començar fa uns dies, es va contactar per correu electrònic amb els comerços de Manlleu, perquè ens facilitessin la seva previsió de jubilació i relleu generacional per poder anticipar-nos al tancament i buscar alternatives de continuïtat. Des del Servei d’OPE Empresa s’agraeix que aquells comerços que hagin rebut un correu del servei sobre el relleu generacional i que encara no hagin respost, que donin resposta com més aviat millor.
Per altra banda, a partir d’aquesta setmana es posarà en marxa la segona fase de recollida d’informació en què tècnics del servei d’empresa visitaran els comerços amb els quals no s’ha pogut contactar per recollir aquesta informació. Per a qualsevol dubte o informació addicional, es pot contactar al correu empresa@manlleu.cat i al telèfon 93 851 50 22.