INICI / Actualitat

14/12/2022

Ajuts a la digitalització del comerç.

Subvencions en l'àmbit de les activitats de comerç al detall, i de les associacions i entitats de comerç - NextGenerationEU.

El proper 15 de desembre s'obre la convocatòria de subvencions en l'àmbit de les activitats de comerç al detall, i de les associacions i entitats de comerç dels fons Next Generation. 

Aquesta línia de subvencions té per objecte impulsar la competitivitat i la modernització, a través de la transformació digital i sostenible de les petites i mitjanes empreses de comerç i de les associacions i entitats de comerç.

Aquestes subvencions es financien mitjançant recursos derivats de l'instrument europeu de recuperació NextGeneration EU, per mitjà del Mecanisme de recuperació i resiliència que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer.

 

Persones beneficiàries

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions: 

  • Les persones professionals autònomes donades d’alta en el règim especial dels treballadors per compte propi o autònoms, titulars d’un establiment de comerç al detall 
  • Les petites i mitjanes empreses titulars d’un establiment de comerç al detall, donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques 
  • Les entitats territorials, gremis i entitats sectorials de comerç sense ànim de lucre i les associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris 

En l’àmbit de les empreses de comerç, la persona beneficiària ha de tenir com a mínim un establiment a peu de carrer a Catalunya. 

Queden excloses explícitament les empreses fabricants i majoristes que no realitzen venda al detall.  

A més, només podran ser beneficiàries les empreses incloses dins la categoria de pime, és a dir, petites i mitjanes empreses (incloses també les empreses de menys de 10 treballadors). 

 

Actuacions i despeses subvencionables: 

Seran subvencionables les següents actuacions: 

En l’àmbit de les empreses de comerç: 

  • Projectes de noves tecnologies dirigides a millorar diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra, per exemple, la millora de l’atenció, relació i coneixement de la clientela, despeses relacionades amb implementació de solucions de ciberseguretat o pel desenvolupament d’aplicacions informàtiques.  
  • Despeses referides a la transformació del punt de venda, com la digitalització de la gestió del comerç, la transformació digital del comerç no sedentari o l’adquisició de mobiliari tecnològic i eines tecnològiques per a l’establiment físic.  
  • Despeses relatives a la sostenibilitat i a l’economia circular com l’adopció de noves tecnologies per disminuir els costos i l’impacte ambiental o la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida. 

En l’àmbit de les entitats i associacions de comerç: 

  • Millora de l’atenció, relació i coneixement de les persones consumidores i la seva fidelització 
  • Inversió en canals digitals de les associacions  
  • Publicitat i comunicació en mitjans o suports digitals 
  • Mètriques i anàlisis de mercat 
  • Solucions de ciberseguretat a nivell associatiu 
  • Adquisició de mobiliari i eines tecnològiques 
  • Formació destinada a millorar l’ús i gestió d’eines tecnològiques en el comerç, màrqueting digital, tècniques de fidelització i explotació i anàlisi de dades vinculats a la venda online.  

 

Comparteix