Durant la tercera edició del GIPAC es va debatre sobre polítiques públiques de suport al comerç i sinergies entre agents
El dimarts 8 d’abril Manlleu va acollir la tercera sessió del Grup d'Interrelació per a la Promoció de l'Activitat Comercial (GIPAC). Una activitat organitzada per la Diputació de Barcelona i Hidra, agència encarregada de la dinamització comercial de l'Associació de comerciants Mab Manlleu, amb la col·laboració de l'OPE Manlleu i que va permetre debatre sobre polítiques de suport d'ajuntaments i consells comarcals i sobre les iniciatives per generar i millorar les sinergies entre comerços, associacions i ajuntaments.
Joel Pintor, cap de l'Oficina de suport al teixit comercial de la Diputació de Barcelona, va presentar l'acte, en què van assistir més de 40 membres dels diversos ajuntaments i consells comarcals de la província de Barcelona. Mercè Pinto i Carme Peix, tècniques d'Hidra, van conduir la sessió conjuntament amb el servei tècnic de Comerç de la Diputació i les tècniques de l'OPE Manlleu.
Un dels temes rellevants que es van tractar va ser el treball transversal entre les diferents àrees dels ajuntaments, prenent com a exemple el vincle entre els serveis de Cultura i Empresa a Manlleu amb la Manlleu Galeria d'Art. També es va destacar la col·laboració amb els agents locals, amb una presentació d'Anna Serra, arquitecta i col·laboradora de l'ajuntament en diferents projectes.
Després de la primera part, que es va fer a la Sala d'exposicions de Can Puget, es va fer una ruta per l'eix comercial que va començar per l’equipament municipal de Can Patalarga, un espai per a creatius i professionals on desenvolupar les seves idees en un format de Coworking adaptat a les necessitats creatives. Can Patalarga té l’objectiu final que aquests professionals puguin establir el seu negoci a Manlleu, revitalitzant el teixit comercial local.
També es va visitar el teixit comercial de Manlleu, per conèixer de primera mà el treball col·laboratiu i les sinergies actuals entre els comerços, l’associació de botiguers i l’Ajuntament de Manlleu. Entre altres negocis es va visitar Ecograma, en el marc de preparació de la campanya La Primavera enCantada; la Llibreria Contijoch, com a exemple de relleu generacional i adaptabilitat a les necessitats i demandes de la ciutat; la Merceria Sant Jordi, la botiga de roba Albina moda i la botiga de moda interior Dedins.
Totes les tècniques i tècnics participants van agrair poder conèixer aquestes accions concretes, que van servir com a exemple del bon del treball col·laboratiu i de la dinamització conjunta del teixit comercial i empresarial local.