INICI / Fem Xarxa

14/4/2025

Manlleu acull una trobada de dinamització comercial amb més de 40 tècnics de la província de Barcelona

Durant la tercera edició del GIPAC es va debatre sobre polítiques públiques de suport al comerç i sinergies entre agents

El dimarts 8 d’abril Manlleu va acollir la tercera sessió del Grup d'Interrelació per a la Promoció de l'Activitat Comercial (GIPAC). Una activitat organitzada per la Diputació de Barcelona i Hidra, agència encarregada de la dinamització comercial de l'Associació de comerciants Mab Manlleu, amb la col·laboració de l'OPE Manlleu i que va permetre debatre sobre polítiques de suport d'ajuntaments i consells comarcals i sobre les iniciatives per generar i millorar les sinergies entre comerços, associacions i ajuntaments.

Joel Pintor, cap de l'Oficina de suport al teixit comercial de la Diputació de Barcelona, va presentar l'acte, en què van assistir més de 40 membres dels diversos ajuntaments i consells comarcals de la província de Barcelona. Mercè Pinto i Carme Peix, tècniques d'Hidra, van conduir la sessió conjuntament amb el servei tècnic de Comerç de la Diputació i les tècniques de l'OPE Manlleu.

Un dels temes rellevants que es van tractar va ser el treball transversal entre les diferents àrees dels ajuntaments, prenent com a exemple el vincle entre els serveis de Cultura i Empresa a Manlleu amb la Manlleu Galeria d'Art. També es va destacar la col·laboració amb els agents locals, amb una presentació d'Anna Serra, arquitecta i col·laboradora de l'ajuntament en diferents projectes. 

Després de la primera part, que es va fer a la Sala d'exposicions de Can Puget, es va fer una ruta per l'eix comercial que va començar per l’equipament municipal de Can Patalarga, un espai per a creatius i professionals on desenvolupar les seves idees en un format de Coworking adaptat a les necessitats creatives. Can Patalarga té l’objectiu final que aquests professionals puguin establir el seu negoci a Manlleu, revitalitzant el teixit comercial local.

També es va visitar el teixit comercial de Manlleu, per conèixer de primera mà el treball col·laboratiu i les sinergies actuals entre els comerços, l’associació de botiguers i l’Ajuntament de Manlleu. Entre altres negocis es va visitar Ecograma, en el marc de preparació de la campanya La Primavera enCantada; la Llibreria Contijoch, com a exemple de relleu generacional i adaptabilitat a les necessitats i demandes de la ciutat; la Merceria Sant Jordi, la botiga de roba Albina moda i la botiga de moda interior Dedins.

Totes les tècniques i tècnics participants van agrair poder conèixer aquestes accions concretes, que van servir com a exemple del bon del treball col·laboratiu i de la dinamització conjunta del teixit comercial i empresarial local.

Gipac 25 (7).jpg

Imatges relacionades

  • Gipac 25 (2).jpg
  • Gipac 25 (6).jpg
  • Gipac 25 (3).jpg
  • Gipac 25 (5).jpg
  • Gipac 25 (10).jpg
  • Gipac 25 (9).jpg
  • Gipac 25 (4).jpg

Comparteix