INICI / Actualitat

28/5/2025

Procés de selecció per competències a l'OPE Manlleu

Des de l'OPE Feina s'ofereix el servei el servei de selecció de personal per a empreses

Un dels serveis que s'ofereixen des de l'OPE Feina és la selecció de personal per empreses de Manlleu i l’àrea d’abast territorial. Dins d’aquest marc, el dilluns 26 de maig es va realitzar un procés de selecció grupal per competències amb la finalitat de gestionar dues ofertes de treball dins l’àmbit d’operari de producció i de magatzem.

La selecció per competències significa que en les entrevistes que es fan als candidats i candidates s’avaluen habilitats i coneixements de la persona per saber si seran compatibles amb les del nou lloc de treball.  L’avantatge d'aquest sistema és que les competències es poden identificar i avaluar a través de comportaments observables. Això permet contractar la persona idònia per al lloc de treball, més enllà del seu currículum i de la seva experiència laboral.

 

El dilluns 26 de maig, a partir d’aquesta metodologia, es va dur a terme un procés de selecció per a una empresa. Després d’una primera selecció de persones a través del seu CV, van ser convocades a l’OPE i van desenvolupar quatre activitats. Les dinàmiques que es van fer són: un exercici individual d’atenció plena, un de papiroflèxia, un en petit grup de manipulació i de precisió, i un últim en gran grup de coordinació i organització.

Van haver de completar els exercicis en un temps limitat i amb l’observació de professionals de l’OPE que comprovaven les evidències del que estaven fent. Això va permetre observar les següents competències que requereixen els llocs de treball pels quals estaven postulant:

- Treball en equip

- Habilitats comunicatives – Comunicació assertiva

- Capacitat d’adaptació

- Disposició per l’aprenentatge

- Capacitat resolutiva

- Capacitat d’organització i responsabilitat

- Preocupació per la qualitat de la feina

- Proactivitat i motivació

Les persones que, a través de les activitats van desenvolupar les competències que es buscaven, han passat a una entrevista que continua buscant l’avaluació per competències. Posteriorment, s’envien els candidats amb les valoracions de les tècniques de l'OPE a l’empresa perquè acabi decidint qui ocupa els llocs de treball.

 

Si sou una empresa interessada a saber més sobre aquests processos de selecció, o persones que us agradaria aprendre i practicar sobre aquestes metodologies, poseu-vos en contacte amb l’OPE.

IMG-20250527-WA0026.jpg

Imatges relacionades

  • 20250526_104850.jpg
  • 20250526_102044.jpg
  • IMG-20250527-WA0023.jpg

Comparteix