El proper dimarts 10 de novembre, la Sala d'Exposicions de Can Puget acollirà una nova edició de l’Embranzida, una jornada impulsada per l’Oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
Enguany, sota el títol “On són els diners?: formes de finançament per projectes culturals i creatius”, la trobada posarà el focus en les diferents vies de finançament que poden contribuir a la viabilitat i consolidació dels projectes culturals i creatius.
La jornada neix amb la voluntat d'oferir eines i coneixement per afrontar una de les principals dificultats del sector: l'accés als recursos econòmics. Per aquest motiu, s'hi abordaran tant les fórmules tradicionals de finançament, com ara la contractació directa i les subvencions, com altres mecanismes emergents que estan guanyant protagonisme, entre els quals el micromecenatge, els incentius fiscals i les oportunitats que podria generar la futura Llei de Mecenatge de Catalunya.
L'activitat tindrà lloc de les 12 a les 17.30 h a la Sala d’Exposicions de Can Puget de Manlleu i reunirà professionals i experts que compartiran experiències i coneixements pràctics sobre els diferents models de finançament existents.
La programació començarà amb la conferència inaugural “On són els diners?”, a càrrec d’Eduard Autonell, fundador de la consultoria cultural Volta!, que oferirà una mirada global sobre les oportunitats de finançament disponibles per al sector cultural.
A continuació, Ricard Vilaregut conduirà la sessió “Subvencions per a projectes culturals i creatius: què cal saber?”, centrada en les claus per entendre i aprofitar les convocatòries públiques de suport a la cultura.
Després del dinar en xarxa, amb servei de càtering d’Al Gra, la jornada continuarà amb una cafè-taula rodona sobre el mecenatge cultural, moderada per Eduard Autonell. Hi participaran Mar Carrera, editora de Pol·len Edicions, que compartirà l'experiència de l'editorial en models basats en el micromecenatge i les campanyes de Verkami; Sílvia Fiestas, productora d’arts escèniques que ha incorporat estratègies de crèdit fiscal cultural al projecte Ànima; i Enric Rius, secretari del Patronat de la Fundació Catalunya Cultura, entitat impulsora de la futura Llei de Mecenatge de Catalunya.
La jornada es clourà amb una activitat cultural: una visita guiada a la Manlleu Galeria d’Art, conduïda per Pol Robles.
INSCRIPCIÓ PRÈVIA A: https://forms.gle/FbdvkmrB3JCncK3j8
![]()






