La sessió forma part del projecte de dinamització de l'OPE i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
L’OPE Manlleu i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura ofereixen assessorament especialitzat i organitzen conjuntament càpsules de formació per a professionals de les indústries culturals i creatives (ICC) en el marc del projecte de dinamització de les ICC que desenvolupen conjuntament en el territori.
Dins d’aquest projecte, el dijous 4 de juliol es va organitzar una sessió debatre sobre intel·ligència artificial i creativitat.
Les intel·ligències artificials (IA) han evolucionat ràpidament en els últims anys i el seu ús en la creació artística és un tema que ha agafat força. Si bé alguns ho veuen com una nova eina per a l’expressió artística, altres es mostren escèptics sobre el paper de la tecnologia en l’art.
En el món creatiu la IA canvia i reformula processos i ens planteja el debat sobre si cal o no limitar-ne certs usos, ens crea preocupacions sobre les implicacions ètiques i socials d’aquesta i la possible pèrdua de llocs de treball així com la capacitat de la IA per perpetuar biaixos i discriminació.
Durant la formació, l’Ariadna Rodríguez i en Ferran Carbonell van proposar conversar sobre intel·ligència artificial i creativitat i posar en debat diversos aspectes econòmics, de producció i de responsabilitat.
La sessió va tenir una durada de 2 hores i va obrir les portes a diferents professionals del sector, des de les arts escèniques al disseny 3D.
En aquest sentit, i vist l'interès del sector, es plantegen diferents formats per a la divulgació, com per exemple la publicació de monogràfics de temàtiques d'interès per l'economia cultural i creativa i la planificació de més càpsules formatives per a l'últim trimestre de 2024.