Logotip de l'Ajuntament de Manlleu
Logotip de l'Ajuntament de Manlleu Logotip de l'Ajuntament de Manlleu
Cerca
[Tancar]

20/4/2020

Les Escoles Bressol municipals de Manlleu acompanyen a les famílies durant el confinament

Les Escoles Bressol Municipals de Manlleu (EBM Colors i EBM Picarols) continuen oferint el servei educatiu als infants i les seves famílies des que el passat dia 13 de març es veiessin obligades a tancar les seves portes com a mesura preventiva per evitar el contagi de la COVID-19.

Els equips educatius de les dues escoles estan treballant des de casa, realitzant teletreball, per tal d'oferir acompanyament a les famílies i els seus infants amb l’objectiu de fer més fàcil la seva estada a casa durant el confinament. Aquest teletreball també es basa en coordinacions que es realitzen a nivell intern entre les professionals de cada equip, així com també entre les direccions d’ambdues escoles i l’àrea d’Educació de l’Ajuntament de Manlleu.

L’acompanyament des de l’EBM Colors, consisteix en compartir periòdicament amb les famílies diferents recursos educatius, com ara contes, cançons, propostes de psicomotricitat, activitats de ioga, d’experimentació i manipulació, danses, manualitats, tallers de cuina, de l’hort, taller d’anglès, etc. Aquestes i altres activitats diverses, es comparteixen en format de vídeo, mitjançant grups de whatsapp a cadascuna de les aules.

També es proposa realitzar algun tipus d’activitat simultània de forma virtual, en la que hi puguin participar els infants i les seves famílies al mateix moment. Per exemple, es va realitzar una plantada de llavors.

A més, al blog de l’escola, al qual només hi poden accedir les famílies amb contrasenya, es comparteixen fotografies de les diferents activitats realitzades a l’escola durant el curs. És un altre recurs que ajuda als infants i les seves famílies a que puguin recordar vivències amb els seus companys de l’escola, de l’aula i amb les mestres. També s’ofereixen a les famílies diferents recursos educatius, facilitant-los els enllaços perquè puguin portar-los a terme a casa si ho creuen convenient.

D’altra banda, es possibilita la participació de les famílies, de forma que van explicant les activitats que fan durant el confinament a casa i des de l’escola es pengen a les xarxes socials (Instagram), amb l’objectiu que puguin servir d’inspiració per a altres famílies.

Pel que fa a l’acompanyament que es fa des de l’EBM Els Picarols, consisteix en oferir recursos educatius a les famílies que puguin realitzar amb els infants, continuar acompanyant-les de forma individual en l’educació dels seus fills i filles, i realitzant trobades virtuals amb els diferents grups-aula, mitjançant l’ús d’una plataforma tecnològica.

En relació als recursos educatius que s’ha anat oferint, es podria destacar la proposta d’activitat diària que cada dia es penja a les xarxes socials de l’escola (Instagram i Facebook). Amb aquesta iniciativa, no només s’arriba a les famílies de l’escola, sinó que també es pretén arribar a totes aquelles altres famílies de Manlleu o voltants que necessitin un cop de mà per entretenir als seus infants durant les setmanes de confinament.

D’altra banda, mitjançant la plataforma interna de comunicació amb les famílies (Kindertic) l’equip hi manté un contacte periòdic, tant a nivell d’aula com a nivell més personalitzat, de forma que s’atenen a peticions més individuals de cada família, tot acompanyant-les en les seves necessitats.

També a través de carpetes restringides només a les famílies de l’escola, s’ofereixen, diferents recursos i activitats realitzades per les pròpies educadores de cada aula, com ara explicació de contes,cantada de cançons, sessions de ioga, experiments, presentació de materials manipulatius que es poden fer a casa, etc.

Tanmateix, una o dues vegades per setmana es realitza una trobada d’aula per videoconferència. Aquestes trobades representen un moment ideal per als infants de poder veure els seus companys d’aula i relacionar-se amb ells, així com també per les educadores és una oportunitat per interactuar de forma més directa amb els infants, tot parlant amb ells i realitzant algunes petites activitats, com cantar cançons o explicar contes. L’objectiu principal d’aquestes dues últimes accions comunicatives, és facilitar que els infants es continuin identificant com a part de l’escola i que no es perdi una relació, que en aquesta primera etapa educativa, es basa en un vincle afectiu que la fa molt propera i essencial en el seu dia a dia.

Cal dir que tots aquests recursos i propostes s’ofereixen des de les escoles entenent els difícils moments pels quals estem passant i contemplant la possibilitat que hi hagi famílies que, per les circumstàncies personals que estiguin vivint, no puguin participar-hi de forma continuada. En aquest cas, el missatge dels equips és molt clar: són al costat de les famílies per acompanyar-los en la mesura que elles ho considerin oportú i ho necessitin, sense obligacions de cap tipus.


Tenint això en compte, tant des dels equips educatius com per part de les famílies,es fa una valoració molt positiva de tots aquests mecanismes, eines i recursos de comunicació que s’estan oferint diàriament. Totes aquestes accions permeten mantenir un contacte i una continuïtat en la relació entre famílies i escola, educadores i infants, i entre els mateixos infants, que en aquestes primeres edats és molt important per a un òptim desenvolupament emocional dels més petits i petites. Gràcies a la diversitat de vies de comunicació digitals, de suport visual i de veu permet mantenir una relació directa i personalitzada amb cadascuna de les famílies, així com també portar l’escola bressol a casa.


Imatges relacionades

200420 noti_EBM_Foto Els Picarols.jpeg
200420 noti_EBM.jpeg

Data de modificació: 20/04/2020 15:50:35

Amb la col·laboració de:
  • Logo de la Diputació de Barcelona

manlleu, capital del Ter