El concert, que s’emmarca en el 33è cicle de concerts d’Amics de la Música Manlleu, tindrà lloc el diumenge 29 d’octubre, a les 18 h, al Teatre Municipal de Manlleu
El diumenge 29 d’octubre, a les sis de la tarda, el Teatre Municipal de Manlleu acollirà el concert Sons i pinzellades del Japó. S’hi podran escoltar dos dels instruments més emblemàtics d’aquest país oriental: el shakuhachi (flauta vertical de bambú), interpretat per Horacio Curti, i el koto (instrument de corda pinçada), que tocarà Yoshie Sakai. Durant l’espectacle, es farà una acció en viu de Sumi-e (dibuixos de pintura a tinta amb pinzells de canya de bambú) a càrrec del manlleuenc Josep Maria Roma, MiaSan. Els seus traços, fets en directe a l’escenari, es projectaran per acompanyar la sonoritat de la proposta.
Amics de la Música de Manlleu ha reunit dins de la seva programació pel cicle 2023 del cicle de concerts, aquests tres artistes, àmpliament reconeguts en el món de la cultura japonesa al nostre país.
Horacio Curti destaca la presència d’aquests dos instruments: “així com el koto va ser utilitzat en moltes formes musicals, començant per la música de la cort, el shakuhachi va adquirir les seves característiques actuals de mans d’un grup de monjos budistes Zen, que el feien servir en les seves meditacions”.
Josep Maria Roma, MiaSan defineix així el Sumi-e: “en japonès, Sumi és tinta i e, pintura. Aquesta tècnica de pintura, d’art tradicional oriental, emmarcada en la filosofia zen, va ser introduïda al Japó, des de la Xina, per monjos budistes zen. En el seu vessant espiritual, és una pràctica de meditació. A través de l’observació de la natura, s’expressa la seva essència, en imatges, composicions i traços en tinta negra, amb pinzell de canya de bambú sobre paper. Es caracteritza per la seva senzillesa, expressant el valor de la bellesa en allò petit, delicat i imperfecte”.
Les entrades tenen un preu de 15 euros. Es poden adquirir de forma anticipada al Museu del Ter i al mateix Teatre Municipal una hora abans del concert. Tenen entrada gratuïta les persones associades a Amics de la Música Manlleu, a l’Associació Joan Manén i els i les menors de 16 anys.