El passat mes d’octubre es va activar el nou disseny i reorganització de continguts web per facilitar la comunicació de la ciutadania amb l’Ajuntament. Aquest procés, que es va iniciar a principis d’any, ha redefinit i millorat la web amb les noves necessitats que han sorgit derivades de la crisi del coronavirus, en què la informació i la necessitat de tramitació en línia ha augmentat més d’un 70% respecte l’any anterior.
L’Ajuntament de Manlleu ha renovat completament la web municipal amb l’objectiu d’aconseguir una web intuïtiva, visual, segura i accessible. D’aquesta manera s’ha potenciat la informació en funció dels criteris d’interès de la ciutadania extrets de les dades d’usabilitat de la web, com ara els tràmits municipals, les ofertes de treball, l’agenda o els diversos formularis de contacte amb l’Ajuntament.
La millora tècnica del gestor de continguts permet organitzar la informació amb webs separades per temàtiques per tal que cada àmbit municipal pugui gestionar-la de manera més àgil i amb pàgines més atractives, on es potencia la visualització i seguiment de dades amb mapes informatius, estadístiques dels serveis i possibilitat de descarregar dades obertes. El nou disseny responsiu permet una visualització òptima de la informació des de qualsevol dispositiu mòbil.
Aquesta renovació també ha afectat a l’APP ManlleuMòbil que des de la seva publicació l’any 2016 s’ha convertit en una eina de comunicació amb l’ajuntament molt utilitzada per enviar incidències de via pública: de les 900 incidències rebudes aquest any sobre via pública, més de la meitat s’han realitzat a través d’aquesta aplicació. Les persones que tinguin instal·lada l’aplicació simplement caldrà que l’actualitzin. Una vegada dins l’APP, es destaca l’accés a la sol·licitud de cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) o a sol·licitar assessorament digital per realitzar algun tràmit si és necessari.
La nova web arriba en un moment que pel que fa a l’atenció presencial, l’OAC de l’Ajuntament de Manlleu també s’ha hagut d’adaptar a les noves necessitats del context social, establint l’obligatorietat de la cita prèvia per tal de garantir la seguretat de les persones, amb una millor atenció personalitzada i potenciant l’assessorament i ajuda en la tramitació digital.