- Els 5 grans eixos polítics seran Govern i Administració; Urbanisme i Desenvolupament Territorial; Transformació Econòmica i Estratègia de Ciutat; Serveis a les Persones i Ciutadania; I Serveis de Ciutat, Transició Energètica i Pagesia.
- L’equip de govern estarà format per 12 persones. Seran 7 regidors i regidores els que, juntament amb l’alcalde, tindran dedicació a l’Ajuntament de Manlleu. Les dedicacions van des del 24% de la regidora de Cultura i Igualtat fins al 72% de la regidora de Règim Intern i Govern Obert.
- Les retribucions aprovades en el ple de cartipàs suposaran una disminució estimada de 128.000 euros al llarg dels quatre anys de legislatura.
- Es canvia el dia i hora de les sessions plenàries ordinàries, es celebraran el penúltim dilluns de cada mes, a les 6 de la tarda.
El passat dilluns, 10 de juliol, a les 6 de la tarda, es va celebrar el ple extraordinari de cartipàs de l’Ajuntament de Manlleu. El cartipàs és la distribució per àrees o regidories del govern local i en ell s’hi defineix cada una de les regidories i quines funcions li corresponen desenvolupar.
El Ple de l’Ajuntament de Manlleu ha aprovat el cartipàs municipal del mandat 2023-2027 amb l’assignació, entre d’altres, de les tinences d’alcaldia i de les diferents regidories que composen el nou equip de govern. L’actual equip de govern estarà format per 12 regidors i regidores, 8 membres de JxCAT i 4 del PSC.
L’estructura política aprovada, dibuixa un organigrama amb 5 grans eixos que pengen directament de l’alcaldia i que corresponen a les 5 tinences d’alcaldia. Cada una d’aquestes grans àrees coordinarà i dirigirà, a nivell polític, diferents àrees i serveis de l’ajuntament. Govern i administració, coordinada per Lluïsa Bautista; Urbanisme i Desenvolupament Territorial, coordinada per Marta Moreta; Transformació Econòmica i Estratègia de Ciutat, coordinada per David Bosch; Serveis a les Persones i Ciutadania, coordinada per Toni Poyato; i Serveis de Ciutat, Transició Energètica i Pagesia, coordinada per Josep Madrid. Amb aquesta organització es busca una millor coordinació entre les diferents àrees i serveis de l’ajuntament i es vol facilitar el treball transversal que exigeixen alguns projectes de ciutat.
Pel que fa a les regidories delegades incloses en aquestes 5 grans àrees el ple de cartipàs les va aprovar de la següent manera: Núria Roura, regidora de Règim Intern i Govern Obert, Andrés Garcia, regidor de Medi Ambient, Salut Pública i Món Rural, Carla López Vilalta, regidora de Comerç i Joventut, Aida Montoya, regidora de Cultura i Igualtat, Pere Puig, regidor d’Educació, Patrimoni Cultural i Agenda 2030 i Montse Costa, regidora d’Esports.
A l’àrea d’Alcaldia, Arnau Rovira, coordinarà l’acció de govern, els projectes estratègics, el servei de comunicació i mitjans de comunicació, les relacions institucionals i el servei de gent gran.
En el marc del ple extraordinari de cartipàs es va aprovar també la constitució dels grups polítics, la creació i composició de les comissions informatives municipals, la designació dels membres corporatius a òrgans col·legiats i institucions de les que forma part l'Ajuntament, el règim de dedicació, retribucions i indemnitzacions dels membres de la Corporació i dels grups polítics municipals i les delegacions de competències del Ple a la Junta de Govern Local i a l'Alcaldia.
En l’anterior mandat eren 14 els regidors i regidores que formaven l’equip de govern i hi havia 7 tinences d’alcaldia. En la legislatura 23-27 que s’acaba d’encetar, seran 12 les persones que formaran l’equip i les tinences d’alcaldia es redueixen a 5. Aquest fet i alguns canvis aplicats en les dedicacions dels regidors i regidores permetran disminuir el cost total anual de la partida de remuneracions als membres de l’equip de govern. Concretament, l’estalvi calculat en base a l’estimació del cost de 2024 serà de 32.000 euros.
Adjuntem a continuació un annex amb l’ampliació d’informació d’alguns dels punts aprovats en el ple de cartipàs i el quadre resum amb les votacions de cada un dels punts.