El Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de la Direcció General de Turisme (DGT) i l'Agència Catalana de Turisme (ACT), activa els nous cursos del pla #formacióturismecat pels últims mesos de l’any 2022.
El Departament d’Empresa i Treball ha invertit més de 600.000 euros des del 2018 en aquest programa formatiu pensat tant per a petites i mitjanes empreses com per als grans actors del sector turístic, on la transformació digital juga un paper clau. Són 35 propostes que se sumen a la trentena que ja s’han dut a terme al llarg d’aquest any. En aquest sentit, s’ha configurat una oferta formativa completa i homogènia al voltant de quatre vectors:
- Itinerari 1 – Innovació en producte i servei turístic: consisteix a capacitar les persones participants en la utilització d’eines i metodologies orientades a la generació de nous productes i serveis innovadors.
- Itinerari 2 – Transformació digital: té com a objectiu mostrar a les persones participants les oportunitats i potencialitats de l’aplicació de la transformació digital a les empreses turístiques.
- Itinerari 3 – Màrqueting digital: vol capacitar les persones participants del coneixement pràctic en l’ús de les eines i tecnologies per promocionar els seus productes i serveis a través dels diferents canals digitals (web i xarxes socials).
- Itinerari 4 – Sostenibilitat i accessibilitat: té l’objectiu de reorientar l’activitat turística cap un model més sostenible i responsable.
Hi ha cursos que es poden seguir via streaming, en modalitat d’autoformació o de manera presencial en diferents punts del territori.