Ajuntament de Manlleu

Idiomes:

Logotip de l'Ajuntament de Manlleu

Federico Segura. Director general de Esbelt, SA

Crec que avui dia la recepta que pot tenir èxit és la que tingui un toc creatiu, un preu just i que sigui servida amb rapidesa, amabilitat i    coneixement.

Vegem -ho:

Toc creatiu vol dir introduir un element de diferenciació, l’abc del màrqueting. Vol dir un toc distintiu que en el cervell del client clarament identifiqui el nostre menú de productes, o si més no alguna gamma del nostre portafolis, com a especialment adients per satisfer les seves necessitats o expectatives. Entre totes les empreses d’un mateix sector sol haver-hi un grau de paritat molt notable, productes i serveis que en gran mesura realment fan el mateix. El repte aquí és trobar la manera de trencar aquesta paritat, sigui en les característiques intrínseques del producte o en la seva posada a punt (mise en place). En conclusió: inversió en I+D+I i inversió en creativitat.

Preu just vol dir cercar una relació òptima qualitat/preu, tot gestionant l’organització amb criteris molt estrictes d’economia i d’eliminació de despeses que no generin valor per al client. No tot, gràcies a Déu ni de bon tros, han d’ésser restaurants xinesos, però els asiàtics sí que ens ensenyen que els europeus massa sovint oferim menús amb un excés de qualitat o de característiques que no calen o no són apreciades per la clientela.

Rapidesa. El menjar pot ser millor o pitjor, però no repetim restaurant si l’espera és llarga o hem de lluitar perquè el cambrer ens faci cas. Potser exagero una mica, però per il•lustrar aquest punt penso que pot dir-se que avui dia les coses o són urgents o no són. Rapidesa en l’evacuació de consultes i rapidesa en el lliurament. Igual que la resistència d’una cadena exclusivament depèn de la seva baula més dèbil, la rapidesa d’un procés només depèn del seu coll d’ampolla. Estigui a la cuina, o estigui en el servei de menjador, per millorar competitivitat resulta clau la identificació del coll d’ampolla.

Amabilitat i professionalitat dels cambrers. La imatge, el concepte que podem tenir d’una empresa és en gran part la imatge que tenim del seu “front office”, d’aquell personal que està en contacte directe amb nosaltres com a clients. El concepte que ens formem de la seva actitud i de la seva professionalitat i capacitat per resoldre els nostres dubtes serà fonamental per esdevenir clients repetitius. O com ja ha estat escrit: el “moment de la veritat” d’una empresa és el moment de presa de contacte amb el seu personal: és el moment que hem de demostrar que som la millor opció.

Bon profit!


Data de modificació: 30/11/2010

Llegeix el contingut de la pàgina
Amb la col·laboració de:

manlleu, capital del Ter